Hyttekos

Bilder - iPhone. Redigering - Instagram og Big Lens.

Da rømte jeg til fjells med familien for å ha noen koselige påskedager, så da ble det enda et innlegg med Instagram-bilder og mobilblogg, siden mobilt internett er alt jeg har tilgang til. Dessverre er all snøen borte allerede, så det blir ikke mye skigåing. Trekket har én løype åpen, men føret er ikke det helt store vil jeg tro. Jeg reiste opp i går, men tror nok jeg vender nesen hjem igjen allerede i morgen; er liksom ikke så mye å ta seg til på fjellet når det er minusgrader, men ingen snø. Uansett er det deilig med noen sløve dager med påskeegg, vin, pinnekjøtt og kortspill!

Håper alle dere søtiser har en super påske!

Off to Riga

Da var jeg pakket og klar for noen herlige dager på spaweekend i Riga med min kjære mor. Skal bli superdeilig å koble av litt, og ikke tenke på noesomhelst. Satser på å få shoppet litt(lommeboken er dessverre ikke klar for heavy shopping), men jeg aner ingenting om hvordan shoppingen er der da! Noen som har vært i Riga før? Håper uansett på å komme hjem med noen litt fargerike og vårlige klær; alt som er pakket i kofferten er stort sett hvitt, grått eller svart, sånn utenom bikiniene mine da. Flyet går tidlig, tidlig imorgen klokken halv syv, så jeg burde vel strengt tatt finne sengen ganske så snart. Selvom jeg kjenner meg selv såppas godt at jeg er fullt klar over at øynene ikke kommer til å lukkes før klokken har passert midnatt.

Fantastiske dager i Hemsedal

//Bilder - Instagram//

Da er jeg hjemme igjen, etter noen herlige, men syke, dager på Vinterlekene i Hemsedal. Stemmen min er nesten ikke tilstedeværende lenger, jeg har sovet ca. tre timer hver natt i tre netter, festet hardt og nå vil jeg si at jeg er over snittet utslitt, og rimlig uklar for skole klokken åtte imorgen tidlig.

Vinterlekene 2012

I de neste dagene skal jeg se slik ut.

Imorgen bærer det avgårde på Vinterlekene 2012 i Hemsedal med Høyskolen i Bergen. Ski, alkohol, fine mennesker og en hel del festing, jeg gleder meg. Har hørt mye bra og crazy om tilstandene der oppe, så dette kan ikke bli annet enn bra!

Home, Sweet Home

Hjemme. Det ble dårlig med blogging de siste dagene i New York, men jeg hadde andre ting å gjøre på. Været var herlig, og Coney Island, Central Park, New Yorks gater og uteliv kallet på meg. Men på tirsdag var det på tide å sette seg på flyet hjem til Norge. Det var tre triste jenter som sa farvel til New York og felte noen tårer idet flyet lettet fra bakken. Vi sees igjen om ikke så lenge, mitt kjære New York. Jeg har hatt fire helt fantastiske måneder, og jeg sitter igjen med så utrolig mange fine minner som får meg til å smile. Jeg ante ikke at det var mulig å bli så glad i en by, men det er det altså.

Uansett hvor trist det var å dra fra New York, var det likevel utrolig herlig å gå ned trappene på Flesland og bli møtt av min kjære mor(med flagg) og tre gode venner! Takk. Mamma hadde stelt i stand middag, vin, snop og kake hjemme, så det ble en herlig kveld. Når jeg ble vekket idag hadde mamma hengt opp/lagt fram alle mine 60 kg med bagasje over hele stuen, stilig! Nå er det meste lagt på plass, og for å si det sånn: det er lenge til jeg skal på shopping igjen.

Greit, så har jeg shoppet litt da.

Miami Beach

Klar for et bildedryss fra Miami Beach?

Da var vi hjemme i New York igjen, etter fire herlige og solfylte dager i Miami. Har for det meste gått i steking på stranden, spising på restauranter, vandring i gatene og sniking utenfor Miami Ink. Og snakker om Miami Ink, meg og Amanda var på snikerunde og så kom Yoji spaserende. Jeg ble litt forfjamset, stirret litt for mye, hvorpå han slengte ut et; "Why are you staring at me?". *Flaut*. Jaja, jeg har iallfall spottet min første "kjendis".

Jeg har aldri vært på et sted hvor det har vært så mange harry mennesker og biler. Vi har sett folk som har gått på byen i rosa body, vært på shopping i stringbikini, kjørt rundt i en Gucci-bil, vært på stranden med fryseboks og cd-spiller, og ikke minst har vi sett en rosa mini cooper-limousine med boblebad.

Ellers var Miami Beach nydelig! Vi fikk ikke sett så mye til resten av byen, men jeg storkoste meg på stranden, og ble både rød og fregnete. Vi har hatt oss en skikkelig pensjonistferie; stått opp tidlig, lagt på stranden, drukket cola til maten, og lagt oss tidlig. Utestedene i Miami var utrolig strenge på å ikke slippe inn mindreårige, så noe heavy festing ble det nok ikke. Hadde oss en liten tur ut i går, men ellers var det en rolig og herlig ferie!

Uansett var det deilig å komme tilbake til leiligheten i New York, etter å ha bodd fire jenter på et bittelite hotellrom i Miami. Uansett om hotellet var veldig fint og beliggenheten perfekt, ble det litt trangt etterhvert. Så det var deilig å ha plass til å bevege seg litt igjen! Kunne fint hatt et par dager til i Miami, men det å reise hjem blir liksom ikke like kjipt når hjemmet per idag er i NYC!

Klar for Miami!

Har gjort litt nye innkjøp i forkant av Miamituren, men dette er bare noe av det. Hadde meg en aldri så liten shopping spree på Forever 21 idag, og fikk masse fint til bare 500 kr! Skal se om jeg får tatt bilde av det, men om ikke så får dere sikkert se det meste i bruk når jeg poster bilder fra Miami! Gleder meg maks nå, det skal bli så utrolig herlig. Tror ikke det blir noe særlig blogging derfra, siden jeg ikke har tenkt å ta med meg mac'en. Vet at noen av roomies'ene mine kanskje tar med seg data, så muligens jeg kan komme med et lite innlegg så dere ser at jeg lever!

Denne uken har egentlig vært en ganske "kjedelig" og fornuftig uke til nå, fylt med hverdagslige ting som vasking, handling, lekser og vasking av klær. Det er utrolig hvor hverdagslig livet kan bli, selvom man bor i New York. I begynnelsen følte vi at dette var som en ferie, men etter hvert som tiden har gått har vi virkelig etablert oss, og laget oss et liv her borte, med rutiner og fornuftige ting som må ordnes. Når det er sagt, koser vi oss fremdeles utrolig mye, og jeg vil virkelig ikke dra herfra. Jeg har blitt så glad i denne byen, og det virker helt surrealistisk å skulle flytte hjem igjen til lille, lille Arna etter dette. Selvom det selvfølgelig skal bli godt å komme hjem til det kjente og kjære.

Washington DC

Nytt skjørt og skinnjakke fra Zara.

Lincoln Memorial.

En uvanlig opplevelse for oss New York'ere; tomme gater!

Å besøke Det Hvite Hus er obligatorisk.

Der møtte vi jo såklart Obama..

Hadde en kjempefin tur til Washington DC i går, var veldig spennende å få oppleve en annen del av USA, enn bare New York. Washington var virkelig en helt annen by enn New York på mange måter. Her var det ingen høye skyskrapere, gule taxier eller travle gater. Var veldig mange historiske monumenter og bygninger å besøke, så det var mye spennende å se på. Vi fikk utdelt et utrolig dårlig kart over bare en liten del av Washington, og med bare 6 timer å utforske byen på, fikk vi ikke sett så veldig mye. Ble mye vandring rundt om kring, og vi gikk oss vel vill et par ganger. Men uansett en spennende tur!

Idag tenkte vi å ta turen til Brooklyn for å sjekke ut vintageshoppingen litt! Fint vær idag også, så satser på å få vandret over Brooklyn Bride.

Miami

Herregud, om en uke er jeg her! Det skal bli så utrolig deilig med litt sol, strandliv og varme. Det ble litt tull med reisen vår, siden vi klarte å bestille et hotel med 21 års-grense, og for en liten periode hang Miami-turen i en tynn tråd. Nå er heldigvis alt i boks, og det er bare til å glede seg. Og herregud så jeg gleder meg.

Hyttekos

Da var jeg tilbake fra fjellet! Missed me? Hatt en kjempefin helg på hytten, med ski, snø, snop, god mat, godt selskap, Alias, lesing og litt fotografering. Ble en god del bilder jeg hadde lyst å vise dere(kunne nok postet enda fler, men det kunne vel blitt litt kjedelig i lengden?), men det ble ikke så mange fra dagslys som jeg hadde håpet på. Dagene ble tilbrakt i trekket, og da vi var tilbake i hytten var det nesten allerede rukket å bli mørkt. Men det ble da noen, blant annet fra en liten photoshoot jeg hadde med meg selv utenfor hytten. Alltid like kjekt.

Hva syns dere om bildene? :)

Hyttetur

Jeg rømmer opp på fjellet med fammen i helgen, for å få i meg litt skikkelig norsk, god fjelluft, før jeg setter kursen mot storbyen. Det skal bli deilig å koble ut, stå på ski, ligge under et pledd med en god bok og spise god mat. Håper på bedre vær der oppe, ikke dette regn/snø-været vi har her hjemme, for det er slettes ikke brukbart til noe-som-helst. Så håper jeg jeg får tatt noen fine bilder, så jeg har noe å vise dere når jeg kommer tilbake på søndag! Disse bildene er fra min første hyttetur på vår hytte i desember, og er noen av de første bildet jeg tok med mitt nye objektiv(Canon 50mm). Elsket både det, og hytten fra første stund.

Ha en fin helg, for det skal nemlig jeg :)

Bursdagsfeiring

Kjole - H&M Garden Collection. Sko - Din Sko.

Forrige helg var hele familien samlet for å feire at verdens søteste mormor og morfar ble 75 og 80 år gamle. Vi hadde en kjempekoselig helg på hotell, med god mat og drikke, og ikke minst masse godt humør. I tillegg fikk jeg endelig en passende anledning til å bruke min yndlingskjole of all time. Kjolen fra H&M Garden Collection. Kjolen har allerede rukket å ha tre eiere, og nå når den endelig har nådd fram til meg er det no chance in hell at jeg gir den fra meg. Den er så perfekt. Det er kjolen jeg alltid har drømt om. Det er ren perfeksjon. Jeg mener, se på den da.

Stockholm #1

Ahh, Stockholm. Fantastisk by, fantastisk shopping og fantastiske mennesker. Dagen da vi offisielt var ferdig med videregående, satte 3MK kursen mot Stockholm for tidenes skoleavslutning. Turen var betalt av klassekassen, noe som betydde: enda mer penger til shopping. Og til tross for at butikkene var stengt to av fire dager, ble det mye shopping, noe som betyr at jeg har mye nytt å vise dere! Dette blir nok ikke det eneste innlegget om Stockholm, men her fikk dere iallfall se noen bilder fra den eneste turen 3MK hadde sammen utenfor Norges grenser. Det var veldig trist å si farvel til disse utrolige menneskene som jeg har delt klasse med i tre år. Vi har hatt mye gøy sammen, både i klasserommene og utenom. Jeg merker savnet kommer krypende.

bloglovin

HANNE
Jenta bak denne bloggen heter Hanne, er 20 år og kommer fra en liten bygd litt utenfor Bergen. Her blogger jeg om livet mitt, mote og poster bilder jeg tar selv. Dersom det er noe du lurer på, kan du kontakte meg på hanne.myklebust@hotmail.com